Brány a branky vyrábíme na zakázku podle požadovaných rozměrů. Níže uvedený text slouží k vysvětlení základních typů. Pro kalkulaci brány prosím použijte kontaktní formulář ka konci stránky nebo E-MAIL. Uveďte prosím výšku brány, šířku mezi sloupky, typ brány, požadovanou povrchovou úpravu a požadovanou výplň,místo realizace.


Samonosné posuvné brány

Nesená neboli samonosná vjezdová brána je jednokřídlá brána, pohybující se po pojezdových rolnách, kotvených do betonového základu.  Brána je vedena válečky na pevně ukotveném ocelovém sloupku, který slouží zároveň jako držák motoru automatického ovládání , kterým je brána většinou poháněna. Konstrukce brány je vyrobena z  ocelových  jeklových profilů 50x30 mm. Rám brány je možné dodat bez výplně,  s dřevěnou výplní nebo s  výplní  z  ocelových profilů - jekly, čtyřhran, kroucená pásovina apod.
Posuvné brány je možné doplnit sadou nadzemních nebo podzemních pohonů. Nabídku pohonů najdete v samostatné kapitole POHONY 

Výhody a nevýhody samonosných bran

  • jednodušší a levnější stavební příprava - není nutný betonový základ pod celou délkou brány
  • téměř bezúdržbový systém
  • minimální nároky na prostor za bránou 
  • nevýhodou je větší prostorový nárok ve směru odsunu brány - cca o 1/3 větší než je  průjezdná šířka mezi sloupky  - s výjimkou finančně náročnější skládané nesené brány

    Pojezdové vjezdové brány s kolejničkou

Kolejničková  vjezdová brána je jednokřídlá brána, pohybující se po kolejnici, ukotvené do průběžného základového pasu,  vybetonovaného  podél oplocení.  Pohyb zajišťují dvě kolečka,  osazené na spodním prfilu konstrukce.   Brána je vedena válečky na pevně ukotveném ocelovém sloupku, který slouží zároveň jako držák motoru automatického ovládání , kterým je brána většinou poháněna. Konstrukce brány je vyrobena z  ocelových  jeklových profilů 50x30 mm. Rám brány je možné dodat bez výplně, s dřevěnou výplní nebo s  výplní  z  ocelových profilů - jekly, čtyřhran, kroucená pásovina apod.
Posuvné brány je možné doplnit sadou nadzemních nebo podzemních pohonů. Nabídku pohonů najdete v samostatné kapitole POHONY  

Výhody a nevýhody kolejničkových bran

  • prostor pro odsunutí brány stačí pouze o 10 cm delší než je průjezdní šířka, u skládaných bran je požadavek na prostor pro odsun brány  o cca 10% větší než je polovina průjezdní šířky.
  • levnější než sanonosné prány - cca 10 - 20%  v závislosti na šířce
  • nutný zásah do dlažby nebo asfaltu ve vjezdu
  • v zimě je nutné odklízení sněhu, jinak jsou problémy s otevřením
  • auto přejíždí přes kolejnici, kolejnice může vadit odtoku vody a úklidu 

    Křídlové vjezdové brány

Křídlovou bránu tvoří jedno nebo dvě křídla,  ukotvená k betonovým nebo ocelovým sloupkům pomocí regulovatelných pantů.  Křídla se většinou otvírají směrem dovnitř a je možné nainstalovat sadu pro automatické ovládání .   Konstrukce brány je vyrobena z jeklových  profilů 50x30 mm.  Rám brány je možné dodat bez výplně,  s dřevěnou výplní nebo s  výplní  z  ocelových profilů - jekly, čtyřhran, kroucená pásovina apod.
Dvoukřídllé brány je možné doplnit sadou nadzemních nebo podzemních pohonů. Nabídku pohonů najdete v samostatné kapitole POHONY 
Výhody a nevýhody křídlových bran

  • nižší cena konstrukce ve srovnání s posuvnými branami
  • nevyžadují žádnou zvláštní stavební přípravu
  • vyžadují manipulační prostor za branou a tím omezují prostor na parkování ( s výjimkou modelu se skládacími křídĺy)
  • dlažba za branou nemůže mít větší spád
  • v zimě je nutné odklízet sníh
  • uprostřed křídel je nutné osadit doraz
  • šířka brány  je limitována únosností sloupků, brány se zpravidla vyrábějí s šířkou do 4 m 

    Vstupní branky

Vstupní branky neboli vrátka jsou alternativou dvoukřídlých bran. Branku tvoří jedno křídlo s šířkou 90 - 120 cm,  ukotvené k betonovým nebo ocelovým sloupkům pomocí regulovatelných pantů. Křídlo se většinou otvírá směrem dovnitř, součástí branky je dloupkový doraz, v případě požadavku je možné  nainstalovat elektrický zámek. Konstrukce branky je vyrobena z jeklových profilů 50x30 mm. Rám brány je možné dodat bez výplně, s dřevěnou výplní nebo s výplní z ocelových profilů - jekly, čtyřhran, kroucená pásovina apod.


Povrchová úprava konstrukcí

Ideální povrchovou úpravou je žárové zinkování s nátěrem krycí barvou.  Konstrukce je pochopitelně možné dodat bez nátěru, s nátěrem základní barvou, s nátěrem vrchní  krycí barvou nebo je nechat v zinkovém provedení. Na povrchové úpravě závisí budoucí údržba  a četnost nátěru bran a branek.


Schématická zobrazení  s montážními a objednacími údaji

Pro objednávku dvoukřídlé brány je podstatná výška brány H a šířka montážního otvoru So a požadavek na zamykání - visací zámek, pohon bebo klika

Pro objednávku branky  je podstatná výška branky Hšířka montážního otvoru So, umístění pantů - vpravo nebo vlevo při otevírání směrem dovnitř, typ sloupků, na které bude branka připevněna (ocelové nebvo zděné)  a případný požadavek na elektrozámek nebo dodávku kování sklikou nebo klikou a madlem (koulí).

           Pro objednávku je podstatná výška brány H a švětlá šířka vjezdu Sw a požadavek na zavárání - pohon nebo mechanický zámek


 

Volat +420-608 060 664
Brány - Branky
Brány - Branky
Brány - Branky
Brány - Branky
Brány - Branky
Brány - Branky

E-SHOP A DOKUMENTY

ZASÍLAT NOVINKY

Zadejte svůj e-mail a my vám občas pošleme informaci o zajímavých nabídkách a akcích